SpaceX continua donant de què parlar gràcies als seus avenços tecnològics i els avenços que han aconseguit respecte als viatges a l'espai.

Per això empreses rivals com Astra busquen superar-los, oferint llançaments low cost a l'espai, però a més fer-ho diari.

Astra i la seva proposta alternativa a SpaceX

Astra és una empresa californiana, però a més és rival de SpaceX pel que busca superar aquesta empresa en la seva competició.

Va ser fundada en l'any 2016 per un exdirector de tecnologia de la NASA i un enginyer Aeroespacial. Per poder aconseguir-ho s'han plantejat com a objectiu el fer llançaments de baix cost a l'espai i diari.

Astra

Aquesta s'ha donat a conèixer per ser una empresa que va obtenir la llicència de llançament abans d'haver dissenyat un coet.

Així com d'aconseguir en cinc anys de treball llançar el Rocket 3.3, el qual arribo a l'òrbita el 20 de novembre de 2021.

Des d'aquell moment s'han plantejat l'oferir viatges a baix cost i diaris, però per aconseguir-ho han d'explicar amb prou clients que generin els guanys que es requereix.

Així com un molt bon esquema de producció per poder cobrir les demandes dels viatges diaris.

Aquesta és la pauta que volen marcar com a empresa que fan llançaments a l'espai, i així aconseguir superar els seus competidors.

Per aconseguir-ho han dissenyat el rocket 4.0, el qual tindria un preu d'uns 3,95 milions de dòlars amb una càrrega de 300 quilos en òrbita.

Una xifra que encara que és alta és menor a què cobrava Rocket Lab per la mateixa missió realitzada amb Electron.

Però l'empresa també és realista, per la qual cosa s'han plantejat objectius a curt termini, un d'ells és aconseguir els llançaments setmanals per a l'any que ve.

A més, han firmat un contracte amb la NASA per llançar a l'òrbita terrestre tres satèl·lits per una suma d'uns 8 milions de dòlars.

De la competència entre SpaceX i Astra poden sortir molt bones notícies, ja que són les empreses que segons els seus plans poden portar-nos a l'espai diàriament o almenys això és el que es proposen.