Que la Fórmula 1 és un gran negoci (i alhora un gran espectacle) a ningú no se li escapa, però que també és un gran motor d'innovació és menys evident. L'última gran revolució tecnològica la lidera Lenovo, associada amb el Gran Circ des de 2022. I està convertint els Grans Premis en esdeveniments cada vegada més sostenibles.

 

El desplegament

Cada Gran Premi implica l'ús 28 càmeres UHD en pista, d'entre quatre i sis càmeres especials no tripulades en diferents parts del circuit, una helicámera estabilitzada, una càmera de cable, cinc càmeres RF en el Pit-lane, tres càmeres al mur de boxes, dues càmeres mòbils i unes altres dues càmeres al podi. A més, els vint monoplaces que competeixen en cada cursa inclouen 93 càmeres. El resultat de tot això és un metratge audiovisual de més de 550 GB per cursa. A més, cada monoplaça inclou 300 sensors que generen fins a 400 GB de dades per esdeveniment. Qui el gestiona? Lenovo.

Sostenibilitat

El treball de Lenovo, a més de processar dades de tota mena, es tradueix en avançar en la sostenibilitat amb iniciatives com reciclar computadors vells, utilitzar maquinari més sostenible per no haver d'enviar 40 camions plens de servidors d'un circuit a l'altre. L'ús de maquinari més eficient i capaç d'operar de manera remota des d'un centre de dades, permet reduir l'impacte ambiental de cada Gran Premi. En total, l'acord de la companyia amb la Fórmula 1 ha permès reutilitzar, reciclar i salvar més de 800 dispositius i evitar que se sumin als 62 milions de tones de residus electrònics produïts només el 2022. A més, el nou model d'operació remota ha reduït la quantitat de personal que viatja al circuit gairebé a la meitat, de 250 a només 130 persones.