A Lidl, redueixen l'ús de paper. Com ho fan? Amb cartelleria digital. El canvi els permet estalviar cada any 2.900 tones de paper. De moment, han implantat a tota la seva xarxa de supermercats a Espanya 3.500 cartells digitals.
Combinat amb l'etiqueta electrònica
Les cartelleria digital es combina amb les etiquetes intel·ligents (Electronic Shelf Labels), que permeten transmetre en temps real i a qualsevol dispositiu que s'hi habiliti descripcions de producte i preus. Així, cada etiqueta intel·ligent pot mostrar la informació que el consumidor desitgi a la pantalla digital del supermercat que triï. De moment, el sistema s'ha desplegat a Saragossa, on s'està realitzant una prova pilot, però la idea és que arribi a les 650 botigues de la cadena.
Inversió de 50 milions d'euros
El desplegament costarà 50 milions d'euros i l'estalvi en paper evitarà que es talin cada any 49.000 arbres. La cartelleria digital, expliquen des de Lidl, millora l'experiència de compra i la comunicació amb el client. S'eviten dificultats de lectura i se simplifiquen processos perquè l'equip de botiga pugui dedicar més temps a atendre a la clientela.