Ni els portals dels respectius serveis autonòmics d'ocupació, ni Infojobs ni, per descomptat, la secció dels classificats dels diaris: LinkedIn ocupa, de llarg el primer lloc en les preferències dels espanyols que busquen feina.

EuropaPress 5057270 aplicacion linkedin smartphone
 

Gairebé dotze milions d'accessos mensuals

Amb prop d'11,7 milions d'usuaris, gairebé 3 de cada 10 internautes espanyols accedeix a LinkedIn mensualment. Per què? Segurament, gràcies al seu caràcter multifunció: no és un site centrat específicament en la recerca d'ocupació, sinó que possibilita la consulta d'informació, és un espai de networking i conté continguts i cursos de formació. Després, dins de les preferències dels qui busquen feina, apareixen portals més enfocats a les ofertes, com són Infojobs, amb més de 6 milions d'usuaris mensuals; Indeed, amb prop de 3 milions; i Infoemplea2, al qual accedeixen 971.666 persones al mes. Entre els serveis autonòmics, destaca el web del Servei Andalús d'Ocupació (SAE), amb prop de 900.000 usuaris mensuals, i el del SEPE, amb més de 750.000. Les dades procedeixen d'un estudi específic sobre plataformes d'ocupació elaborada per GfK DAM.

Ells prefereixen LinkedIn i Infojobs destaca per la seva presència femenina

Si ens centrem en les diferències segons el gènere les dades de GfK DAM indiquen que, el novembre de 2023, van accedir a portals d'intermediació laboral 9 milions de dones i 8,7 milions d'homes. LinkedIn, Infojobs i Indeed són les preferides, tant dels homes com de les dones; però LinkedIn concentra una presència masculina més gran: 6,1 milions d'usuaris davant 5,6 milions d'usuàries. Així mateix, Infojobs destaca per la presència femenina: 3,5 milions de dones al mes davant de 2,8 milions d'homes.