Ni els portals dels respectius serveis autonòmics d'ocupació, ni Infojobs ni, per descomptat, la secció dels classificats dels diaris: LinkedIn ocupa, de llarg el primer lloc en les preferències dels espanyols que busquen feina.
Gairebé dotze milions d'accessos mensuals
Amb prop d'11,7 milions d'usuaris, gairebé 3 de cada 10 internautes espanyols accedeix a LinkedIn mensualment. Per què? Segurament, gràcies al seu caràcter multifunció: no és un site centrat específicament en la recerca d'ocupació, sinó que possibilita la consulta d'informació, és un espai de networking i conté continguts i cursos de formació. Després, dins de les preferències dels qui busquen feina, apareixen portals més enfocats a les ofertes, com són Infojobs, amb més de 6 milions d'usuaris mensuals; Indeed, amb prop de 3 milions; i Infoemplea2, al qual accedeixen 971.666 persones al mes. Entre els serveis autonòmics, destaca el web del Servei Andalús d'Ocupació (SAE), amb prop de 900.000 usuaris mensuals, i el del SEPE, amb més de 750.000. Les dades procedeixen d'un estudi específic sobre plataformes d'ocupació elaborada per GfK DAM.
Ells prefereixen LinkedIn i Infojobs destaca per la seva presència femenina
Si ens centrem en les diferències segons el gènere les dades de GfK DAM indiquen que, el novembre de 2023, van accedir a portals d'intermediació laboral 9 milions de dones i 8,7 milions d'homes. LinkedIn, Infojobs i Indeed són les preferides, tant dels homes com de les dones; però LinkedIn concentra una presència masculina més gran: 6,1 milions d'usuaris davant 5,6 milions d'usuàries. Així mateix, Infojobs destaca per la presència femenina: 3,5 milions de dones al mes davant de 2,8 milions d'homes.