Segur que aquestes vacances has caigut a les seves xarxes per reservar algun hotel perquè, des que va néixer fa ja gairebé 30 anys, s'ha convertit en una cosa tan comuna per contractar una estada hotelera com habitual és utilitzar un Smartphone per comunicar-nos. Ens referim, per descomptat a Booking, aquest web que, en realitat, és una màquina de, entre altres coses, fer diners. La seva història la tens ara al teu abast en un llibre que, a més, han llegit o estan llegint almenys 16.000 persones, que són les que han aconseguit ja un exemplar. I això, en temps en què gairebé tot ho llegim en una pantalla, és molt. El llibre es titula La màquina. Booking.com, la veritable història i els seus autors són són els periodistes holandesos Stijn Bronzwaer, Joris Kooiman i Merijn Rengers
Hi haurà pel·lícula també
La màquina és una obra trepidant que explora l'evolució i creixement de Booking.com des de la seva fundació i fins als inicis de la pandèmia, convertida ja en una de les plataformes de reserva d'hotels més importants, tan poderosa alhora que enfosqueix. Actualment Booking.com cotitza a la borsa de Nova York i té un valor superior a importants companyies tecnològiques com Netflix o Uber. El llibre es va publicar inicialment als Països Baixos el novembre de 2021 i posteriorment es va traduir a l'anglès. Un any més tard, el novembre de 2022 es va presentar a Espanya de la mà de l'editorial Llibres de Capçalera. L'obra ja pot adquirir-se a les principals llibreries i plataformes, així com al web de l'editorial. L'assaig serà pròximament portat a les pantalles de la mà de la companyia Warner Bros, ha estat nominada al guardó Brusseprij i ha rebut el premi belga-holandès De Loep pel treball d'investigació dut a terme per escriure-ho
L'empresa que va revolucionar el sector turístic
El llibre, destaquen els seus autors, apropa als professionals del sector el mecanisme de venda de la plataforma, la història de la mateixa i, també, els seus encerts i errors. Actualment, Booking és una de les empreses més revolucionàries del sector turístic i va ser una de les pioneres en l'era d'internet. En aquest sentit, l'espanyol Toni Raurich Marcet, exdirector global d'Innovació de Booking.com, que ha traduït l'obra, destaca que es tracta d'un llibre de gran interès per a qui vulgui conèixer Booking, com es gestionen les reserves i la trajectòria de la companyia, des de la seva fundació fins a aconseguir el creixement actual.