MAN Truck & Bus, l'empresa alemanya d'autocamions propietat del grup Volkswagen camina ferma cap a l'electrificació sense que sembli importar-lo que molts considerin que el futur del transport vagi a haver de veure amb l'hidrogen. De moment, el seu eTruck ofereix ja entre 600 i 800 km d'autonomia i es dona per fet que ben aviat puguin arribar a 1.000. Té la firma alemanya el secret per electrificar també el transport pesat? Potser, però, de moment, el que ja tenen són càlculs fets: esperen que el seu camió elèctric de llarga distància sigui capaç d'estalviar, per cada 120.000 quilòmetres recorreguts, 7.000 euros en energia i l'emissió de 100 tones anuals de CO2.
Baixos costos de funcionament
L'avantatge principal dels camions amb propulsió elèctrica és el seu reduït cost de funcionament, una característica que, unida al seu millor balanç energètic, els col·loca per davant dels actuals de combustió o dels que funcionen amb la que se suposa anava a ser la seva alternativa, la pila de combustible. MAN, convençuda que l'electrificació és el futur, ha dissenyat ja fins a vint prototips i espera tenir tota la plantilla de la seva fàbrica principal, situada a Munic|Munich, capacitada per emprendre la producció en sèrie de camions elèctrics. D'inici, la idea és que aquests convisquin amb els camions dièsel i que uns i d'altres comparteixin components.
I les bateries?
En MAN, no volen dependre de tercers i, per això, planegen inversions en la seva fàbrica de Nuremberg per fabricar fins a 100.000 paquets de bateries cada any a partir de 2025. Tot el sistema es complementa amb un sistema d'assessorament, el eMobility Consultoria, que informarà els usuaris sobre les característiques dels vehicles i les seves condicions d'ús. MAN, també, ha desenvolupat, conscient de les limitacions que fixa l'autonomia de les bateries, una eina digital, el eReadyCheck, que permet recórrer rutes completes sense més propulsió que l'elèctrica sempre que es planifiquin abans