El gegant de la distribució d'electrònica de consum Mediamarkt vol que els seus empleats siguin més eficients i, per a això, recorre a la IA. En concret, i per a segons expliquen "agilitar les tasques diàries dels seus empleats i impulsar la seva creativitat" pretenen desenvolupar un nou assistent d'IA generativa d'ús intern. Té ja fins a| nom: Sandy.

Desconfiança

Sandy es desenvolupa a partir dels models lingüístics GPT 3.0 i GPT 4 de OpenAI, Pal2 i Gemini de Google, Llama3 de Meta i del generador d'imatges Stable Difussion. La companyia ha decidit desenvolupar el seu propi assistent perquè tem que, si utilitza chatbots creats per tercers, les dades confidencials que manipulen els seus empleats puguin acabar a mans inadequades. La seguretat de l'experiència d'ús segura és per a Mediamarkt una mica fonamental i, per això, opten per un desenvolupament intern que elimina el perill de compartir dades sensibles amb tercers. Sandy, destaquen des de la companyia, "ajudarà els treballadors de la companyia a realitzar les seves tasques de forma més eficaç i ràpida, deixant-los més temps per centrar-se en qüestions estratègiques de més alt nivell."

Espanya, un dels primers països en els que Sandy s'utilitzará

Espanya serà un dels primers països del grup en els quals s'utilitzarà després del seu desplegament inicial el febrer a Alemanya. Mar Fernández, responsable de Digital en MediaMarkt Espanya, així ho explica: "amb la integració de Sandy fem un pas més en el desenvolupament de la IA a les nostres oficines centrals de forma eficient i segura. Aquest nou assistent digital ens permetrà identificar nous casos rellevants per al negoci, i també ens donarà suport enormement en el nostre treball diari a curt termini. Sandy demostra així el nostre lideratge en innovació digital i el compromís que tenim per millorar contínuament l'experiència de client i empleat a través de la tecnologia".

Sandy no és la primera aplicació d'IA amb la qual experimenta MediaMarkt. Gràcies a acords amb grans noms com Google, Microsoft, Accenture, Accesa i Parloa, la companyia ja ha tirat endavant diversos projectes pilot i integrat les primeres solucions a nivell d'experiència de l'empleat i del client.