Agradi o no, les xarxes socials formen part de la vida quotidiana de tots. Aquesta sensació comuna està ara, a més, avalada per dades: l'última edició de l'informe anual Estudi Sobre les Xarxes Socials que ha elaborat l'Associació Internacional de Comunicació, Publicitat i Màrqueting digital ho confirma. Les dades són concloents: el 86% de la ciutadania utilitza les xarxes socials de manera activa i constant.

Adolescent utilitzant xarxes socials / Unsplash
 

El que més s'utilitza, Whatsapp

L'eina –l'estudi la considera una xarxa social, encara que aquest sistema de missatgeria instantània no és exactament això- més popular segons l'estudi és Whatsapp i, després, apareix YouTube, plataforma que tampoc no pot considerar-se com una xarxa social a l'ús encara que permeti interaccions. Ja en tercer i quart lloc apareixen Facebook i Instagram, les xarxes socials per antonomàsia i, en cinquè i sisè, TikTok i X, l'antiga Twitter. L'estudi s'ah realitzat a partir de 1000 enquestes realitzades el març d'aquest any a espanyols residents en el territori nacional amb entre 14 i 74 anys

Només un 14% de la població no vol saber res d'elles

L'estudi, elaborat de manera anual per l'Associació Internacional de Comunicació, Publicitat i Màrqueting Digital, és concloent: el 86% de la ciutadania és usuari actiu de les xarxes socials i només un 15% no vol saber res d'elles. Les dones (89%) les utilitzen de manera més intensa que els homes (83%). L'ús és transversal: no hi ha cap franja d'edat des dels 14 fins als 74 anys en les que el grau de coneixement i el d'ús siguin inferiors al 80%.