A les zones rurals, un dels principals elements generadors d'emissions de gasos nocius a l'atmosfera és el transport i, en conseqüència, una adequada gestió dels serveis de lliurament de paquets podria, estimen des de l'empresa Kanguro, fins en 90% aquestes emissions. Kanguro, cal recordar-ho, és un empresa emergent catalana el negoci de la qual consisteix, precisament, a articular xarxes de bústies intel·ligents.

 

I a les ciutats?

L'estudi realitzat per Kanguro en complementa un altre realitzat per la mateixa empresa per a entorns urbans. Segons el mateix, en ciutats de mida gran i mitjana, les emissions de gasos nocius procedents del transport es podrien reduir fins i tot en un 46%. Per a això, detallen, és necessari activar xarxes de punts de recollida no capdavanters o, com ells prefereixen dir. "agnòstics".

Menys desplaçaments en vehicle i més activitat comercial

Les xarxes de bústies intel·ligents, acaben, permetrien que "qualsevol ciutadà" estigui en condicions de recollir qualsevol enviament desplaçant-se a peu no pas més de 200 metres. Els paquets es dipositarien en "punts de conveniència" o comerços dotats amb bústies intel·ligents, que són aquelles que s'obren amb un codi. Amb això, consideren des de Kanguro, es reduiria "fins en un 30% la congestió del trànsit i la contaminació acústica" i, també, es fomentaria el passeig, la salut dels ciutadans i les compres de proximitat.

A Barcelona, l'Ajuntament vol desincentivar els lliuraments a domicili

A Barcelona, des de fa anys s'aplica la Taxa Amazon que obliga els grans operadors postals que facturen més d'un milió d'euros l'any a abonar una taxa específica. És el futur el sistema que planteja Kanguro tant per al medi rural com per a les ciutats?