El mercat regulat d'electricitat, en el qual el preu canvia en funció de l'oferta i la demanda i convé disposar de comptadors intel·ligents i acumuladors que et permeten connectar-te a les hores amb preus més avantatjosos, perd clients. Els elevats preus, la complicació que suposa articular el consum en un context així i les ofertes a preus fixos que posen a disposició les principals comercialitzadores ho expliquen.

 

Dades de la CNMC

Segons la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), a finals de 2022 hi havia 30 milions de consumidors al mercat elèctric nacional., De ells; 21,4 eren al mercat lliure i 8,7; al mercat regulat. El 2021, les xifres eren d'altres: 19,8 tenien tarifes fixes al mercat lliure –solen tenir una vigència d'un any- i 10,1; al mercat regulat, pel que depenien dels preus diaris. Així, en dotze mesos el mercat regulat ha perdut 1,4 milions de clients.

Per què?

Les dinàmiques quotidianes i l'equipament tecnològic mitjà dels habitatges espanyols compliquen la tasca d'aprofitar els avantatges que pot oferir el mercat regulat. En aquest context, els consumidors prefereixen contractar preus estables. Avui, Iberdrola és, amb deu milions de clients, la companyia més potent del mercat nacional. Li segueix Endesa, amb 9,9 i apareix després Naturgy, amb 4,3. Repsol en té 1,3.