Són holandesos i, si no són a prop de casa teva, no tardaran a estar-ho, perquè la seva expansió és imparable. A més, ofereixen productes tèxtils assequibles i, si el necessites, recullen la roba que ja no utilitzes. Són Zeeman i acaben de publicar aquesta setmana el seu informe anual de RSE.

Zeeman winkel entree

 

Tèxtils bàsics

La cadena Zeeman, explica el seu director executiu Erik-Jan Mares, treballa al marge de les tendències i, per això, apunta, pot oferir millors preus: "els nostres productes no estan subjectes a tendències, per la qual cosa els consumidors poden utilitzar-los durant un llarg període de temps. La missió de la companyia se centra a continuar fent tèxtils bàsics accessibles i assequibles per a tothom, tenint sempre al cap les persones, la societat i el medi ambient. A més, a 1043 de les seves botigues ofereixen la possibilitat de recollir roba que ja no s'utilitza. El 13% dels seus productes es fabrica a partir de materials reciclats i el 75%, amb cotó que, explica l'empresa, pot considerar-se "sostenible".

34.109 peces recollides

En els últims anys, Zeeman ha invertit de forma potent en projectes de circularitat. Per ser exactes, el 2022, el 4,6% de la recollida tèxtil estava formada per materials reciclats, el 2023 ascendeix fins al 13%. Durant tot l'any 2023 es van recollir un total de 34.109 peces en els més de mil punts de recollida amb què compta. És, sens dubte, una particular jugada a favor de la circularitat.