Ni els portals dels respectius serveis autonòmics d'ocupació, ni Infojobs ni, per descomptat, la secció dels classificats dels diaris, que està ja gairebé oblidada fins i tot per als mateixos editors: LinkedIn ocupa, de llarg el primer lloc en les preferències dels espanyols que busquen feina. Sí que hi ha una diferència: la presència d'homes a la xarxa preferida pels espanyols per trobar una nova feina és més gran que la de dones.

linkedin 689760 1920
 

6,1 milions contra 5,6

Linkedin té a Espanya prop d'11,7 milions d'usuaris i, d'ells, 6,1 milions són homes i 5,6 dones. D'entre els usuaris d'Internet amb domicili a Espanya accedeix a LinkedIn almenys una vegada al mes. Per què i per a què? Segurament, el seu caràcter multifunció és un dels seus principals atractius, ja que no és un site centrat específicament en la recerca d'ocupació|ús, sinó que possibilita la consulta d'informació, és un espai de networking i conté continguts i cursos de formació. Els motius per accedir, per tant, són molts i van més enllà que la simple consulta d'ofertes d'ocupació. LinkedIn, com totes les xarxes socials reeixides, capta l'atenció de l'usuari perquè es mantingui connectat durant el major temps possible.

Altres maneres de cercar feina

Després, dins de les preferències dels qui busquen feina, apareixen portals més enfocats a les ofertes, com són Infojobs, amb més de 6 milions d'usuaris mensuals; Indeed, amb prop de 3 milions; i Infoemplea2, al qual accedeixen 971.666 persones al mes. Entre els serveis autonòmics, destaca el web del Servei Andalús d'Ocupació (SAE), amb prop de 900.000 usuaris mensuals, i el del SEPE, amb més de 750.000. Les dades procedeixen d'un estudi específic sobre plataformes d'ocupació elaborada per GfK DAM. En altres xarxes, i segons el mateix estudi, la distribució és diferent. Per exemple, Infojobs destaca per la presència femenina: 3,5 milions de dones al mes davant de 2,8 milions d'homes.