Cada vegada són més els espanyols que decideixen planejar sols les seves experiències vacacionals. Factors com a falta de gustos comuns amb amics o família o, també, el mateix benestar de viatjar només sense haver de posar-te d'acord amb ningú, fa que molts espanyols s'ho plantegin ja per a aquest estiu. Les reserves, gairebé sempre són online a través de les múltiples opcions que ofereix la xarxa i, a més, la modalitat de viatge en solitari, facilita la localització d'ofertes, ja que la necessitat de quadrar dates i horaris deixa d'existir. Des de Preply, plataforma d'idiomes online, han preguntat a persones de 27 països de tot el món per conèixer els motius darrere d'aquesta tendència.

 

El 56% d'espanyols ja ho ha provat

Una clara majoria, el 86% d'espanyols, té previst anar-se de vacances aquest any i, d'entre ells, més de la meitat admet haver viatjat en solitari. El 56% dels homes ho reconeix davant el 54% de les dones. Tanmateix, hi ha països en els quals els percentatges són molt més alts. Espanya, de fet, es queda al lloc 22 del rànquing. Turquia (77%), Romania (75%) i Corea del Sud (72%) lideren la taula, mentre els taiwanesos (41%) són els més reticents a viatjar per lleure sense companyia. Ben aviat, hi pot no obstant això haver canvis: el 13% d'espanyols que encara no ha provat l'experiència es planteja fer-ho aviat.

Els plans híbrids triomfen

L'enquesta de Preply també ha preguntat per l'activitat reina de les vacances, "sortir de festa". El 36% d'espanyols ho ha fet sol alguna vegada, i en aquest cas les dones estan més acostumades (37,8%). La mitjan global se situa en el 31,4%, per la qual cosa els espanyols sí que porten la davantera a l'hora de "donar-ho tot" de nit. "Sortir de festa és un clar exemple d'activitat social, i per això pot sorprendre la dada, però cal tenir en compte que molta gent vol sortir a ambients on se sent còmode i no perdre's plans com concerts o festivals. No tenir ningú amb qui anar ja no és un impediment, ja que pensen que allà coneixeran gent interessant i amb qui comparteixin gustos" assenyala Sylvia Johnson, directora de Metodologia de Preply.