Morgan Stanley, la multinacional financera nord-americana, no vol quedar-se enrere i, per això, acaba d'incorporar a la seva operativa quotidiana eines d'IA. De moment, estarà al servei dels seus assessors financers per gravar, transcriure i resumir el contingut del més d'un milió de conferències telefòniques que realitzen els seus empleats cada any.
Debrief
L'eina que utilitzaran es denomina Debrief i ha estat desenvolupada per OpenAI. Permetrà, entre altres coses, crear després de cada conferència telefònica un correu electrònic que cada assessor financer podrà editar i enviar a qui consideri. A més, el sistema gravarà una nota sobre la trucada en l'aplicació Salesforce. El sistema serà utilitzat obligatòriament per tots els empleats, amb la qual cosa totes les conferències telefòniques es registraran en format idèntic perquè la seva anàlisi sigui més senzilla. Així i per exemple, l'empresa podrà saber amb detall si els seus empleats s'ajusten a l'argumentari, conèixer què preocupa més als clients i descobrir com i per què canvien aquests les seves opinions. Morgan Stanley tindrà a les seves disposició una visió analítica global de les seves operacions.
Control?
El sistema permetrà controlar-ne més i millor a la plantilla i, per descomptat, el control de cada reunió, trucada o correu serà sotmès a anàlisi exhaustiva. Amb el nou sistema, tanmateix, l'empresa afronta riscos ja que, en estar tot registrat, en qualsevol situació de litigi les parts podran sol·licitar informació detallada del que consideri. Per si mateix, ens és gens diferent a l'obligació que avui es té de gravar determinades converses comercials, encara que a nivell massiu i amb material molt més comprometedor que un simple contracte de serveis.