Descobrir si t'han posat una multa és, si no t'ha estat imposada i notificada en el moment, molt complicat de vegades. Els canvis de direcció dels conductors, les poques hores que passem a casa i que compliquen el lliurament d'enviaments certificats poden fer que la notificació no arribi al seu destinatari i aquest no pugui pagar a temps. Arriben llavors els recàrrecs i, fins i tot, els embargaments al compte corrent. Així, per solucionar això, la DGT ha ideat un nou sistema: adeu al correu ordinari i hola a la notificació telemàtica a través de l'Adreça Electrònica Viària (DEV).
No per a tothom
El nou sistema de notificacions de la Direcció General de Trànsit es comença a aplicar l'1 de novembre i afectarà d'inici només persones jurídiques i empreses, però no particulars, que continuaran podent rebre les sancions per correu ordinari però, si volen, podran utilitzar la DEV. El servei és gratuït i a través d'ell es poden rebre també notificacions a través d'altres organismes competents en matèria de trànsit|tràfic com el Servei Català de Trànsit, la Direcció de Trànsit del Govern Basc o els ajuntaments que es vagin incorporant al sistema. Des del moment en què la notificació arriba a la bústia electrònica, disposes de 10 dies naturals per a la lectura. En el moment que la descarregues, ja queda registrada la lectura de la notificació, sent equivalent a la firma del lliurament d'una notificació postal al carter.
Què és la DEV?
L'Adreça Electrònica Viària és una bústia online a la qual s'accedeix a través de la seu virtual de la DGT i que permet rebre notificacions i comunicacions amb els mateixos efectes jurídics que en paper. Per utilitzar-lo cal donar-se d'alta i utilitzar algun sistema d'identificació electrònica autoritzat i només és obligatori, de moment, per a persones jurídiques. Quan una notificació ens arribi, de la mateixa manera que fa l'Agència Tributària, la DGT ens avisarà mitjançant un correu electrònic o un SMS.