Ford no vol saber res de la segona convocatòria del Proyecto Estratégico para la Recuperación y Transformación Económica (PERTE) del Vehicle Elèctric. Així li ho acaba de comunicar al Govern després de decidir que cap dels nous models que fabricarà en la seva planta d'Almussafes (València) no serà 100% elèctric.

 

Més ocupació?

Ford s'afegeix així –però ja amb fets- a altres marques que, com Toyota, han mostrat la seva desconfiança cap a un tipus de vehicle, l'elèctric 100%, que no acaba de generar la demanda esperada. El preu, la degradació progressiva que pateixen les bateries i, també, la insuficient xarxa de carregadors són darrere dels escassos percentatges de vendes que mes rere mes registra aquest tipus de cotxes a Espanya. Els híbrids, segons tot indica, centren les preferències del mercat espanyol. En concret, Ford renuncia a 37,6 milions d'euros que anava a rebre a canvi de crear una planta de fabricació de bateries a Almussafes. La multinacional americana considera que les 300.000 unitats anuals d'un nou vehicle probablement híbrid que fabricarà en la planta valenciana a partir de 2027 generaran tant o més ocupació que el que hauria generat un cotxe 100% elèctric. De fet, electrificar la planta suposava prescindir de mil empleats.

L'electrificació, ajornada

El 2022, Almussafes va ser escollida per convertir-se en una de les primeres plantes 100% elèctriques de Ford a Europa. El canvi havia de completar-se el 2025, però Ford ha canviat de plans i després d'assignar a la la fàbrica valenciana el novembre passat un nou vehicle híbrid, ajorna la possible electrificació de la planta. Serà que el cotxe elèctric no és la resposta que tots esperàvem?