Que Elon Musk és llest ningú ho dubta i, per això, a ningú no li hauria de sorprendre que, després d'anunciar fa unes setmanes que la seva empresa Tesla valora construir una segona fàbrica a Europa –la de Berlín sembla que és de difícil ampliació- i indicar que València –allà ja està confirmada la planta de bateries de Puerto de Sagunto- podria ser una ubicació, ara estigui estudiant altres ubicacions.

 

Reunions amb Macron i Meloni

I tan cert és que Musk s'ha reunit ja fa res (el divendres 16) amb Emmanuel Macron i que el president gal li ha ofert ja fins i tot possibles ubicacions. Just abans, el dijous 15, Musk es reunia a Roma amb Giorgia Meloni per a, en principi, parlar sobre IA però, també, sobre possibles inversions entre les quals, per descomptat, figura la fàbrica d'automòbils que Musk pretén construir a Europa. Antonio Tajani, ministre d'Exteriors, admetia que havien parlat d'"automoció i àmbit aeroespacial, sectors en els quals Itàlia té mà d'obra i tecnologia capdavantera."

València havia firmat un acord de confidencialitat

Els contactes (previs a aquestes reunions) amb el Govern de València i el Govern d'Espanya van incloure un acord de confidencialitat, però durant la campanya electoral van començar a circular rumors i un cop finalitzada aquesta amb derrota per en Ximo Puig transcendia del tot l'interès de Musk per Llevant. Encara que sense confirmació oficial, s'ha arribat a parlar fins i tot d'ubicacions: Aldaia, Cheste i Loriguilla, segons informava el rotatiu valencià Las Provincias. L'estratègia de Musk és hàbil: tots volen el que ell pretén desenvolupar i, al final, tot dependrà de qui n'ofereixi més. Sí que hi ha, tanmateix, un ensenyament en l'assumpte: quan existeixen acords de confidencialitat, millor respectar-los perquè, si no, facultes l'altra part per activar negociacions paral·leles. Una pena.