Elon Musk té un nou objectiu: si fa unes setmanes els que eren a la diana eren els usuaris dels comptes verificats, ara ho són les empreses presents a la seva xarxa. A totes elles, Musk pretén cobrar-los pel servei i, a més, no poc. La factura anual els costarà 12.000 euros.
Subscripció específica per a organitzacions
Actualment, a Twitter hi ha diferents insígnies: la blava és per a comptes personals verificats per considerar-se actives, notòries i autèntiques o, també, per haver contractat el servei Twitter Blue, que costa 8 euros al mes la insígnia daurada, que és la que serà protagonista de la nova quota, es reserva per a comptes de professionals o empreses i la insígnia grisa es reservarà per a administracions i altres entitats públiques. De moment, la insígnia daurada ja funciona i els gestors de la xarxa social estan contactant amb els usuaris dels comptes que es considera poden utilitzar-la per oferir-los el servei. Als correus informatius, i així ho ha fet públic el Social Media Consultant Matt Navarra, es planteja una quota de 1.000 dòlars mensuals, la qual cosa equival a 12.000 a l'any. Si l'usuari vol lluir la insígnia en comptes addicionals, n'hi ha prou que paga 50 euros mensuals més per cada una d'elles.
No, Twitter no és un servei públic
Alhora, les verificacions per a usuaris estan ja en marxa fins i tot al nostre país, on és possible ja contractar Twitter Blue des de fa setmanes. La quota per a entitats públiques encara es desconeix, però el que queda clar és que Twitter, a les mans de Musk, és el que és: una empresa que vol guanyar diners.