Nou mesos: això és el que ha tardat l'energètica Naturgy a desplegar el seu nou sistema de facturació i cobraments fonamentat en IA. Gràcies a ell, l'empresa pot automatitzar aquests dos processos clau del seu negoci i, també i a dir dels seus gestors, optimitzar l'experiència digital dels seus clients. L'energètica resultat de la fusió de Gas Natural i Unión Fenosa, marca una nova fita en l'activació de sistemes assistits per IA a Espanya.

 

De la mà d'IBM

El procés ha estat possible gràcies a la tecnologia SAP S/4HANA for Energy & Utilities i a l'assessoria d'IBM Consultoria. La col·laboració de la multinacional informàtica ha permès completar el procés fent servir un 80% menys de codi que la mitjana d'iniciatives similars. Tot això es tradueix, expliquen des de Naturgy, "en un rendiment superior, menys vulnerabilitats, un menor cost de manteniment i una facilitat d'actualització més gran amb noves funcionalitats o versions del producte."

El 99% de les factures s'emetran sense intervenció manual

Amb el nou sistema, Naturgy contempla que el 99% de les factures s'emetin sense intervenció manual. Amb això, detallen, "s'optimitzen els processos de negoci i es millora l'experiència del client. La nova solució permetrà també llançar nous productes i serveis de manera més ràpida i senzilla, el que farà de Naturgy una empresa, esperen els seus gestors, "més competitiva".