Les notes d'àudio de WhatsApp han substituït en gran manera a les trucades tradicionals. Són molt útils per la seva capacitat per transmetre informació de manera ràpida i concisa, però, a vegades, poden donar-nos maldecaps. No és l'habitual, però en certes ocasions alguns usuaris de l'aplicació de missatgeria s'han queixat que no poden escoltar els àudios de WhatsApp.

En aquest article t'ensenyarem a detectar el problema quan no ets capaç de reproduir correctament els missatges sonors que t'envia algun contacte en WhatsApp i també t'oferirem una bateria de consells molt útils tant per evitar el problema com per solucionar-lo una vegada s'hagi produït.

Per què no puc escoltar els àudios de WhatsApp?

Com assenyala WhatsApp en el seu servei d'ajuda, els missatges de veu de WhatsApp es reprodueixen per mitjà de l'altaveu del teu mòbil, per la qual cosa començar a revisar si tot és correcte amb els altaveus del teu dispositiu pot ser una bona manera per intentar detectar el problema.

Per comprovar si els altaveus del teu telèfon mòbil funcionen com cal pots fer les següents comprovacions:

● Comprova si el problema afecta sol un fitxer d'àudio o tots. Per a això, has de provar de reproduir altres missatges de veu que tinguis emmagatzemats en WhatsApp.

● Funcionen bé els teus altaveus quan els utilitzes en altres aplicacions? Val la pena comprovar-ho per delimitar l'error, ja que podem estar davant d'una fallada de programari (tant de l'app com del mateix sistema operatiu) o un error de maquinari al teu propi dispositiu.

● Comprova el so fent una trucada. Amb aquesta operació tan senzilla pots aïllar el problema, ja que sabràs si el que està fallant és l'altaveu principal o estàs davant d'un problema amb l'auricular. De la mateixa manera, si connectes uns auriculars i intentes reproduir el missatge de veu de WhatsApp pots determinar si el problema és d'altaveu o d'auriculars.

● Recorda que el volum de les notificacions i dels arxius multimèdia pot ser diferent entre l'altaveu, el receptor frontal, els auriculars i altres aplicacions. Has d'ajustar el volum amb el botó corresponent mentre reprodueixes l'àudio perquè potser el volum per a la reproducció multimèdia sigui massa baix.

● Finalment, un consell de WhatsApp: "Si la pantalla s'apaga quan proves d'escoltar un missatge de veu a través de l'altaveu, és probable que estiguis activant el sensor de proximitat amb la mà. En aquest cas, canvia la posició de la teva mà".

Així pots solucionar el problema dels àudios en WhatsApp

Una vegada que hagis realitzat les comprovacions que t'hem recomanat en el paràgraf anterior, relatives als ajustaments d'àudio tant per a auriculars com per a l'altaveu, el següent que has de revisar són alguns aspectes relatius al programari tant de l'aplicació de WhatsApp com del teu propi telèfon.

Assegura't de tenir connexió a internet

Sembla una obvietat, però WhatsApp necessita internet per funcionar i, per tant, per descarregar i reproduir els arxius sonors. Per descartar que aquesta sigui la causa del problema comprova que el mode avió està desactivat i que estàs connectat a internet mitjançant una xarxa wifi o gràcies al teu pla de dades mòbils.

Mantén sempre actualitzada la teva versió de l'aplicació de WhatsApp

En la seva versió 2.22.16.71 per a mòbils amb sistema operatiu Android, l'aplicació oficial es va actualitzar per última vegada el 21 de juliol i el més convenient per evitar un mal funcionament de la mateixa és actualitzar-la i assegurar-se d'utilitzar sempre l'última versió. Per exemple, el 2018 molts usuaris del sistema de missatgeria van començar a reportar problemes amb l'escolta dels missatges de veu que van quedar solucionats en la següent actualització.

Per assegurar-te de comptar sempre amb l'última versió de l'aplicació pots descarregar-la des de la Play Store de Google, l'App Store de Apple o des de la secció de descàrregues del web oficial de WhatsApp.

De la mateixa manera, el millor per mantenir el teu telèfon sempre sa i estalvi d'aquest tipus d'incidències és actualitzar quan puguis a l'última versió del seu sistema operatiu.

WhatsApp

Prova d'eliminar la memòria cau de WhatsApp

Si ets un usuari intensiu de WhatsApp notaràs com l'acumulació de fotografies, vídeos i un altre tipus d'arxius és una mica inherent a la mateixa aplicació. Per assegurar el bon funcionament de l'aplicació i avortar possibles errors, entre ells els relacionats amb la reproducció dels missatges de veu, és molt recomanable buidar la memòria cau cada cert temps.

Per dur a terme aquest senzill procés tan sols has d'obrir les opcions de l'aplicació al teu mòbil i executar les següents accions (en aquest exemple és la ruta d'un iPhone):

  1. Obre l'aplicació WhatsApp al teu telèfon.
  2. Busca la icona de 'Configuració' i punxa per accedir als ajustaments.
  3. Accedeix a l'apartat 'Emmagatzemament i dades'.
  4. Punxa al botó 'Administrar emmagatzemament'.
  5. Revisa i elimina tots els elements que consideris innecessaris.
  6. A més pots buidar cada xat per guanyar espai punxant en cada xat i navegant fins a l'opció 'Buidar Chat'.

La solució clàssica: intenta un reinici del telèfon

En ocasions una fallada al controlador de so del teu telèfon mòbil pot ser la causa que certes aplicacions no siguin capaces de reproduir l'àudio de manera correcta o simplement que no puguin dur a terme la tasca. WhatsApp també pot veure's afectada per aquest error i una bona manera de solucionar-lo és refrescar el telèfon mitjançant un reinici.

Potser l'àudio és defectuós en origen

Abans de tornar-te boig intentant esbrinar què succeeix amb el so del teu WhatsApp has d'entendre que potser la persona que t'ha enviat la nota de veu ha comès algun error i l'ha enviat sense so. Per descartar aquest punt demana-li que et remeti una altra nota d'àudio o fins i tot truca-li per telèfon per descartar que tingui algun problema amb el seu micròfon que estigui dificultant la comunicació.

L'últim recurs: reparar o canviar el teu telèfon mòbil

Si després de realitzar totes les proves relatives al programari del teu telèfon, el problema amb les notes de veu de WhatsApp persisteix potser la incidència tingui a veure amb una avaria als altaveus del teu dispositiu. En aquest punt t'has de plantejar una reparació del telèfon, que el fabricant ha d'assumir sense cap cost mentre es trobi sota els efectes de la garantia o una substitució.