Ni se t'ocorri. El correu corporatiu no és una eina adequada per donar-te d'alta en una xarxa social ni, molt menys, en un portal de cites. Per què? Doncs perquè pots generar problemes seriosos de seguretat a la teva empresa. Els ciberdelinqüents sempre estan a l'aguait per localitzar informació rellevant i, després, intentar vendre-la on puguin. I un correu corporatiu utilitzat en una xarxa social sempre és un bon fil per estirar.

correu corporatiu
 

Tinder, el lloc més perillós

I si utilitzar el correu corporatiu a qualsevol xarxa social o portal és una mala idea, fer-lo servir a Tinder és una idea pèssima, ja que el portal de cites la recopila a la seva base de dades i la vincula a un perfil. En fer-ho, corres un risc cert: el que es deriva de la possibilitat d'interactuar amb un bot capaç de hackejar el teu perfil i descobrir on treballes. T'imagines què podrien arribar a fer? Doncs això.

Sentit comú

Amb tot, convé recordar que, habitualment, totes les empreses restringeixen l'ús dels correus professionals per a finalitats lúdiques com els que es deriven l'ús recreatiu de les xarxes socials. Un correu corporatiu és, abans que res, una eina de treball i, de la mateixa manera que no utilitzaries el cotxe d'empresa per anar-te de vacances, no hauries de fer servir el correu d'empresa per a, per exemple, registrar-te en un portal de contactes. Més enllà de consideracions morals, que no són ni de bon tros irrellevants, convé aplicar el sentit comú: un ús inadequat d'un correu corporatiu fa que l'empresa que el va crear sigui més vulnerable. En molts casos, aquest tipus d'usos de comptes corporatius pot, fins i tot, implicar sancions si es detecten.