Ho diu Norauto, una de les principals cadenes de tallers que operen a Espanya: utilitzar una bicicleta elèctrica per moure'ns dins d'un entorn urbà resulta 2.010 euros més barat que fer servir un cotxe. Norauto facilita aquestes dades amb motiu de l'entrada en vigor aquest 1 de gener de les Zones de Baixes Emissions, els espais en els quals es limita la circulació de determinats vehicles en localitats de més de 20.000 habitants.

Solucions

Per a Norauto, bicicletes, patinets i motos elèctriques es revaloritzen amb la nova normativa i es converteixen en eines d'estalvi en un país en el qual encara circulen fins a 4 milions de cotxes sense etiqueta ambiental, 9,4 milions amb etiqueta B i 9,6 amb etiqueta C., segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions. Amb aquestes dades a la mà, un terç del parc mòbil nacional tindrà problemes per entrar en aquestes zones de baixes emissions que, més aviat o més tard, hauran d'activar tots els municipis de més de 50.000 habitants de la península i tots els de més de 20.000 de les nostres illes.

Nourauto
 

Per què Norauto proposa d'utilitzar solucions de mobilitat elèctriques?

A Norauto, el seu negoci és reparar cotxes i, si alguna cosa no els interessa, és que els seus clients es decideixin pel transport públic. Així, la cadena de tallers planteja que els propietaris de vehicles que vagin a veure restringida la seva mobilitat a les diferents ciutats espanyoles de més de 50.000 habitants portin al maleter una bicicleta o un patinet elèctric al maleter i arribin amb el cotxe fins allà on puguin. Fent-ho, consideren es podran estalviar fins a 2.010 euros a l'any.