Noves fotos de Mercuri han estat fetes gràcies a la nau BepiColombo, la qual ha aconseguit apropar-se a uns 200 km de la superfície del planeta i des d'allà fer les fotos a través de les càmeres de monitoratge de la nau.

La nau BepiColombo i el seu viatge a mercuri

Segons representants del projecte en el qual la nau BepiColombo s'encarrega de volar a mercuri aquest seria el segon viatge que es fa cap a l'esmentat planeta.

Es tenen planificat que siguin 4 viatges més, pel que s'espera es faci un tercer viatge l'any que ve i finalment arribar a l'òrbita de Mercuri per al 2025.

En aquest segon viatge l'acostament a Mercuri va ser al costat nocturn, per la qual cosa es van aconseguir prendre les primeres imatges en les quals s'il·lumina l'esmentat planeta.

Mercuri
Mercuri

Aquestes noves fotos inèdites de Mercuri van ser fetes a una distància d'uns 800 km, però a més es van aconseguir prendre imatges uns 40 minuts després de l'acostament i mentre la nau s'allunyava del planeta.

Imatges de Mercuri
Imatges de Mercuri

El procés de l'aparició del sol mentre es feien les fotografies va permetre que es destaqués més encara la topografia del terreny i, per tant, es van aconseguir obtenir imatges espectaculars.

Imatges preses de Mercuri
Imatges preses de Mercuri

Gràcies a aquestes fotografies inèdites de Mercuri es poden obtenir més detalls d'aquest planeta, per exemple, es van aconseguir identificar més detalls del cràter Heany, d'uns 125 km d'ample i que està cobert per suaus planes volcàniques.

També es va aconseguir apreciar que compta amb un rar exemple d'un volcà candidat, el qual serà un dels objectius a investigar quan la nau BepiColombo estigui en òrbita.

Una de les coses més cridaneres i de què es pot obtenir més detall és de la conca Caloris de 1550 km d'ample. Aquest compte amb laves altament reflectores i es creu que aquestes són posteriors a la formació de la mateixa conca, fa uns cent milions d'anys

Un planeta del que es podrà seguir tenint informació més àmplia una vegada que la nau BepiColombo arribi a l'òrbita de Mercuri de nou.