Una de les tristes realitats que llasta l'electrificació del nostre parc mòbil de vehicles és el nombre insuficient de punts de recàrrega. Per solucionar-lo, el Govern d'Espanya va recórrer a un Reial Decret a finals de 2021 segons el qual determinats espais públics han de comptar obligatòriament amb punts d'aquest tipus abans de l'1 de gener de 2023. Avui, gairebé un any després que es publiqués en el BOE dit Reial Decret, sembla difícil que vagi a complir-se l'objectiu que es va fixar: disposar de 100.000 punts públics de recàrrega l'any que ve.

Punt de recàrrega elèctrica

En quins espais?

El Reial Decret era clar: els aparcaments dels supermercats, hotels, restaurants, centres comercials i edificis no residencials privats amb més de vint places han de comptar amb, almenys, un carregador per cada quaranta places d'aparcament habilitades. N'hi ha algun al teu poble? On viu, no i on estiueig i vaig de cap de setmana (a Barruelo, província de Palència), tampoc, malgrat que existeixen aparcaments d'aquest tipus. Fins i tot, després d'haver-ho demanat alguns veïns repetides vegades, s'ha fet cas omís i, pel que sembla, el cas no és únic, però aquest és especialment greu, perquè es tracta d'un poble que aspira a ser turístic (o això diu el seu alcalde). Si l'aparcament supera les mil places, assenyala també el Reial Decret, n'hi haurà prou amb un punt per cada 100 places. Com està l'assumpte on tu vius o estiueges?

Punts de càrrega ràpida a les gasolineres

Igualment, les estacions de servei que van vendre més de deu milions de litres de carburant durant 2019 han de tenir també disponible un punt de càrrega ràpida i les que hagin venut durant aquest mateix exercici 5 milions de litres, necessitaran un punt de recàrrega convencional. En total, més de 800 estacions de servei estan incloses en algun d'aquests dos grups. Per al gener de 2023 queden menys de dos mesos i, vist això, ens agafarà el toro (elèctric)