Des del 2008, a Catalunya han tancat prop de 5000 oficines bancàries i la xifra de municipis a on no existeix cap oficina ni cap caixer supera els 500. La majoria dels resident d’aquests nuclis són persones grans que no volen emprar les solucions de banca electrònica i, per donar resposta a les seves necessitats, la Generalitat ha activat un nou servei: el de banca mòbil. Evidentment, el servei es paga amb fons públics.

Presentaci vehicles banca mbil 01
 

En marxa al setembre

Així, el nou servei (batejat com Banca Mòbil de Catalunya), que ha impulsat la Generalitat i que gestionen via contracte públic Caixa Enginyers i CaixaBank, començarà a funcionar el mes de setembre i permetrà, expliquen des de la Generalitat “a tota la població de Catalunya tenir accés a caixers automàtics i a qualsevol de les altres prestacions que poden obtenir en una oficina bancària”. Serà, això sí, només durant dies concrets i en horaris determinats, perquè la Banca Mòbil es presta des de oficines ambulants bastides en camions molt semblants als que, en aquests mateixos nuclis, abasteixen a la població de productes bàsics com la carn o el peix davant l’absència de botigues convencionals.

Inici a Girona

El servei s’estrenarà a la província de Girona i es desplegarà esglaonadament per tota la Comunitat Autònoma fins al desembre.Cada entitat garantirà el pas de la banca mòbil un mínim d’un dia al mes a cada municipi. En el cas dels municipis de fins a 250 habitants, s’hi hauran d’estar un mínim de 30 minuts i als de més de 250 habitants no podran baixar d’una hora. Els ajuntaments determinaran la ubicació on estacionarà el vehicle, faran difusió del servei entre els seus veïns i veïnes, recolliran les incidències que es produeixin i, anualment, valoraran la qualitat del servei.

Pàgina web

Des de la Generalitat també s’ha creat la web bancamobil.gencat.cat, on les persones usuàries podran trobar informació sobre les prestacions que ofereix la banca mòbil, quina entitat prestarà el servei al seu municipi, quins dies passarà, a quines hores, quant de temps s’hi estarà, on estacionarà, etcètera. Serà un portal actiu que, explica la Generalitat, “també comunicarà incidents que es prevegin i la seva reprogramació”.