Twitter està molt bé per guanyar influència (o per amagar-se si governes i no t'atreveixes a fer rodes de premsa amb preguntes obertes), però també hauria de servir, si ets el seu propietari, per guanyar diners una cosa que fins ara ningú no ha tingut gaire clar com aconseguir. Elon Musk, el seu nou propietari, vol donar amb la forma i, per a això, té un pla molt concret que inclou cinc mesures. Veurem quins són.

Menys treballadors i nova direcció

A Twitter treballen 7.000 persones i Elon Musk considera que amb 3.500 hi ha més que suficient. Per això, ha posat ja fil a l'agulla i ha començat acomiadant el director general Parag Agrawal. Els 3.500 que quedin treballaran a les ordres d'un nou equip directiu en el qual figuraran persones de la confiança de Musk i, també, Kayvon Beykpour, antic cap de producte de la xarxa social a què va acomiadar l'anterior direcció.

Elon Musk pica lavabo Elonmusk
 

Qui més benefici obté per ser a la xarxa haurà de pagar

Fins ara, ser a Twitter és gratis, fins i tot disposant d'un perfil verificat, però Musk té altres idees. Els usuaris verificats són, principalment, personatges públics, empreses i institucions que difonen els seus missatges a través de la xarxa social. Tots ells, considera Musk, han de pagar una mica a canvi del benefici que els reporta ser a Twitter. De moment, la proposta és obligar-los a contractar Twitter Blue, el servei de pagament de la xarxa, i pujar la quota mensual que s'exigeix per gaudir del mateix. Ara costa uns 5 dòlars i Musk vol que calgui pagar 20. Alhora, el nou propietari de Twitter vol reactivar Vine, una aplicació que permetia compartir vídeos de format curt i que va deixar de funcionar el 2016, quatre anys després que Twitter la comprés. Elon Musk considera que pot ajudar-lo a competir amb Tik Tok.

Nous criteris

Elon Musk vol que Twitter es converteixi en un "refugi per a la llibertat d'expressió" i, per a això, planteja nous criteris de control de publicacions. No li agraden ni l'actual sistema de control de fake news ni està d'acord amb la forma com s'avaluen els continguts que poden arribar a ofendre a col·lectius concrets. Considera que, en ambdós casos, són massa restrictives i, per això, cada dia que passa Elon Musk comença a caure'ns millor a molts més.