El sector de la producció en cadena –discrete manufacturing, en anglès- o, si es prefereix, aquell que desenvolupa processos en sèrie que impliquen l'addició de components fins a aconseguir mitjançant acoblament un producte acabat, és el subsector que registrarà les inversions més grans en transformació digital durant el període 2022-2027.

Un treballador en la fabrica de Ford Almussafes
 

Mig bilió de dòlars

La despesa prevista en aquest sector clau de l'economia –fàbriques com les d'automòbils o electrodomèstics formen part d'aquest subsector- assoleix el mig bilió de dòlars segons la Guia de Despesa Mundial en Transformació Digital elaborada per la consultora IDC.

Despesa global

Més enllà d'aquest mig bilió de dòlars que invertiran les acobladores, la inversió global en transformació digital d'aquí a 2027 rondarà els 4 bilions de dòlars "la transformació digital ja no és una inversió discrecional: les empreses que volen ser competitives i guanyar en l'economia digital estan liderant el camí", afirma Angela Vacca, gerent sènior d'Investigació del grup de Dades i Anàlisi d'IDC. "Avui dia, la despesa en transformació digital representa un mercat major en comparació amb la part no estratègica de la despesa en TIC. I les inversions en negocis digitals s'estan accelerant encara més amb l'arribada de l'IA generativa, que està tenint un impacte en totes les indústries; encara així, les oportunitats són variades en els diferents espais de mercat", apunta també.

Les regions de més creixement, segons el report, són Amèrica Llatina i la Xina, que invertiran d'aquí a 5 anys un 17,9% i 17,4% més, respectivament. "La Xina està entrant en una era en què l'IA és omnipresent en la transformació digital de les empreses. Amb el suport de diverses polítiques favorables a la digitalització, les empreses xineses s'estan concentrant en noves formes de productivitat, aprofitant les tecnologies d'avantguarda per impulsar l'avenç|avanç industrial, la intel·ligència i la sostenibilitat", revela Jing Qian, analista de mercat del Data & Analytics Group China d'IDC.