Es diuen Campact, són alemanys i, com Change.org, recullen firmes per impulsar peticions que es deriven a organismes, governs o empreses. Igual que Change.org donen visibilitat a peticions de tota mena, però una de les que manté ara actives té per objectiu la indústria espanyola de la maduixa. Recullen firmes, en concret, perquè diferents cadenes alemanyes de supermercats deixin de vendre maduixes espanyoles. Cada any, la maduixa genera entre 80.000 i 100.000 llocs de treball a Espanya i aporta un 8% del PIB d'Andalusia, cosa que equival a més de 12.000 milions d'euros.

 

140.000 firmes

De moment, s'han afegit amb la seva firma a la campanya unes 140.000 persones. Hi ha, fins i tot, un esquer: les maduixes espanyoles, segons explica Campact, "contribueixen a la desertificació del Parc Nacional de Doñana". Segons ells, "per conrear maduixes barates per a Alemanya, Espanya corre el risc d'una catàstrofe per sequera en un dels seus parcs nacionals més importants". Amb l'objectiu de frenar aquesta presumpta catàstrofe, Campact demana a cadenes com Edeka o Lidl que deixin de vendre maduixes espanyoles i així "pressionar la Junta d'Andalusia" i deixar de "contribuir indirectament a la desertificació de Doñana".

 

100.000 llocs de treball

A Andalusia, que produeix el 85% de les maduixes espanyoles, es dona feina cada any en aquesta indústria a entre 80.000 i 100.000 persones de gener a juny. El 52% són operaris espanyols, el 20% procedeix de la UE i el 28% són treballadors no comunitaris. A Huelva, operen 158 empreses dedicades al sector. Els cultius van començar a mitjans del segle XX i la majoria de les persones empleades al sector són dones. A Campact, sembla, tot això li és igual.