En uns quants anys la plataforma de sèries i pel·lícules nord-americana Netflix s'ha convertit en tot un referent en milions de cases de tot el món. Tant és així que dir Netflix és sinònim de streaming de continguts audiovisuals malgrat que existeixin altres serveis importants de renom com HBO o Amazon Prime Video.
Però com sol passar en tants casos d'èxit a internet, ser el líder mundial en un segment no té per què garantir-te ser el número u durant molt temps. I precisament això és el que sembla haver-se proposat ara el gegant audiovisual Disney amb l'anunci de la seva pròpia plataforma online de continguts Disney+ que s'estrenarà als EUA la pròxima tardor.
A diferència de Netflix, que no comptava amb producció pròpia abans de llançar a l'aire el seu servei de vídeo sota demanda, si d'alguna cosa pot presumir Disney és de tenir un extensíssim catàleg de pel·lícules i sèries, tant d'imatge real com d'animació. A la tradicional producció pròpia de la marca ha anat sumant amb el temps, i a base de comprar empreses referents del sector, els productes de companyies com Pixar, LucasFilm o Marvel Studios, per citar les més conegudes. A més, el mes de març passat, va tancar definitivament l'acord d'adquisició de 21st Century Fox, per 71.300 milions de dòlars. Així mateix, Disney compta amb el 60% de les accions de la plataforma audiovisual Hulu i la cadena de televisió d'esports més important del planeta, ESPN.
Disney+
Així les coses, era qüestió de temps que el gegant californià començarà a oferir dades de Disney+, la que serà la seva nova plataforma de vídeo per demanda i de la que el mercat ja coneixia que anava a convertir-se en realitat abans o després.
Durant la celebració d'un esdeveniment davant d'inversors que ha tingut lloc aquesta setmana, la companyia audiovisual ha confirmat que Disney+ serà una realitat el proper 12 de novembre als Estats Units i que a partir d'allà no tardarà més de sis mesos a arribar a les llars|cases a Europa. Un dels factors que es preveu que converteixin el servei en molt atractiu per als seus potencials clients té a veure amb el preu. I és que Disney+ tindrà un cost molt contingut, 6,99 dòlars al mes. Un preu sensiblement més baix que el dels seus competidors Netflix i HBO.
Per si l'aspecte monetari no fos prou argument, Disney+ oferirà des d'un principi el seu envejable catàleg audiovisual en el qual es trobaran produccions tan úniques com les 30 temporades de Los Simpson en exclusiva, les pel·lícules de Pixar i els clàssics de Disney, la saga d'Star Wars, les produccions de l'Univers Marvel, els documentals de National Geographic i un extens repertori de pel·lícules i sèries del canal infantil Disney Channel.
Un oferta tan rica en continguts i a un preu tan competitiu que apunta que el regnat de Netflix podria ser en perill en el termini d'un any. En tot cas, i com sempre, seran els usuaris que decideixin si l'arribada d'un altre actor a un mercat tan preuat, suposa un revolució significativa o no. De Disney+ podrà gaudir-se des dels Smart TV, les apps dels dispositius mòbils de iOS i Android, els ordinadors i la consoles de videojocs, entre altres dispositius.