El pòdcast viu un moment d'esplendor, especialment a Espanya on segons l'estudi 'Digital News Report' publicat fa uns dies el nostre país se situa als primers llocs en el rànquing d'escolta per països; concretament el 41% dels espanyols afirma fer-ho mensualment, una xifra que creix entre els més joves (18 a 24) arribant al 62%.
En aquest context, les estrenes de pòdcast es multipliquen. Just abans d'estiu va arrencar el podcast de ficció 'La Firma de Déu' que ha culminat amb èxit aquesta setmana i el pòdcast d'investigació 'Misteri en la Moral' que s'ha situat entre els cinc més escoltats a Spotify.
Aquestes estrenes se sumen a pòdcast consolidades com 'Estirant el Xiclet' o el de Cristina Mitreque adapten el format per continuar retransmetent a l'estiu el seu 'Summer Edition'.
A més, dilluns passat 18 de juliol es va presentar el primer servei de subscripció d'àudio en llengua espanyola: Sonora. Mostra que és un sector que continua creixent i innovant.
Les marques també han vist el potencial d'aquest format per democratitzar els seus missatges i fa només uns dies IKEA i el Consell General de la Psicologia van presentar el pòdcast 'Llars amb Psicologia' amb recomanacions d'experts en benestar i salut mental.
La intenció és traslladar quina és la millor manera d'organitzar cada espai de la casa perquè "la teva llar es cuidi de tu". Un tema potencialment afí als usuaris de pòdcast, ja que el 50% del total d'enquestats a l''Informe de Spotify' els escolta mentre realitza feines de casa com la neteja i ordre a casa.
Salut mental se situa a més com un dels temes més rellevants per als usuaris de pòdcast; segons dades del mateix estudi el pòdcast de psicologia 'Entén la teva Ment' va ser el segon més escoltat a Espanya el 2021 continuant amb la seva programació habitual també aquest estiu.