Pokémon GO es va convertir en un autèntic fenomen de masses l'any passat. Prova d'això són els diversos rècords mundials que va batre en les seves primeres setmanes de vida: es va convertir en l'aplicació més descarregada en un mes, la que generava més ingressos i més ràpidament, i va passar a encapçalar les llistes d'apps més reeixides. El videojoc, que va veure la llum a Espanya el 15 de juliol de 2016, va recaptar més de 200 milions de dòlars (170 milions d'euros) el seu primer mes.
Va ser un èxit sense precedents que, al llarg d'aquest any, s'ha anat desinflant. En efecte, Pokémon GO va ser una moda passatgera que va atreure públic de totes les edats, tant a joves que no estaven familiaritzats amb els Pokémon de 1996 com a més grans que sí que havien gaudit d'aquesta primera generació de monstres tant en televisió com a través de la consola portàtil Game Boy. La falta d'actualitzacions per part de la desenvolupadora Niantic per nodrir de nou contingut al joc i el factor repetitiu va provocar l'abandonament massiu d'usuaris de l'aplicació.
Tanmateix, el títol per a smartphones continua tenint bona salut. Actualment, el joc compta amb 65 milions d'usuaris actius mensuals a tot el món després d'haver-se descarregat més de 750 milions de vegades des del seu llançament l'estiu passat. L'enorme activitat acumulada el 2017 ha estat possible gràcies a l'arribada d'afegits que els usuaris esperaven com la incorporació de la segona generació de Pokémon, així com l'aparició dels anomenats Pokémon llegendaris.
Un estiu 'llegendari'
Els jugadors de l'aplicació han hagut d'esperar un any per poder capturar als Pokémon llegendaris, que sempre s'han considerat els més especials i difícils d'aconseguir al llarg de la història de la saga. Al llarg d'aquest estiu, han aterrat al títol de realitat augmentada Articuno i Lugia, dues aus molt cobejades pel públic. Al juliol va arribar Moltres, l'ocell de foc, i des del passat 7 d'agost fins al proper 14 es troba disponible Zapdos, l'au llegendària elèctrica.
El procés per aconseguir aquests Pokémon rars no és gens senzill. Niantic s'ha assegurat de fomentar la cooperació per poder fer front al repte de vèncer i, posteriorment, capturar aquestes aus. És necessari que l'usuari compti amb l'ajuda d'altres jugadors per poder combatre i derrotar aquests Pokémon. En cas de guanyar el duel, ve la segona part del repte, aconseguir caçar-lo.
Barcelona, capital de Pokémon
Niantic ha escollit Barcelona com una de les ciutats del món, i l'única a Espanya, on celebrar un esdeveniment físic anomenat Pokémon GO Safari, en el qual es podran capturar Pokémon que només són presents en altres continents del món. L'esdeveniment tindrà lloc a la capital catalana el proper 16 de setembre.
Pokémon GO Safari se celebrarà al recinte de La Maquinista. A més de poder capturar als monstres d'altres continents, tant els que pertanyen a la primera generació com a la segona, la convocatòria donarà lloc a incursions contra caps poderosos a qui els usuaris podran enfrontar-se, segons ha anunciat la companyia desenvolupadora del títol a través de la pàgina web del videojoc.
Nous jocs per a Nintendo 3DS
La febre de Pokémon GO també ha augmentat les vendes de consoles i jocs per a Nintendo. La companyia japonesa va duplicar el nombre de Nintendo 3DS venudes l'estiu passat i a aquesta onada va acompanyar el llançament de Pokémon Sol i Lluna per a la portàtil el novembre de 2016. Nintendo va vendre 14,69 milions de còpies d'ambdós jocs en acabar l'any.
L'empresa de Kyoto va anunciar el juny passat el llançament el proper 17 de novembre de Pokémon Ultrasol i Ultralluna per a Nintendo 3DS, que explicaran una història alternativa als esdeveniments produïts en Sol i Lluna. L'arribada de nous jocs de la franquícia no acaba aquí, i Nintendo va anunciar el passat E3 que la companyia es troba en ple desenvolupament d'un nou títol per a Nintendo Switch, del qual es desconeix quan podria estar acabat.