Els cotxes elèctrics, a més del seu elevat preu i la degradació de les bateries, tenen dos problemes: la infraestructura de càrrega que hi ha a Europa no és suficient i recarregar obliga a invertir més temps que fer benzina. Polestar, la marca elèctrica de Volvo, sembla que sap com solucionar aquest últim hàndicap.

polestar 5 soymotor 2
 

En menys de deu minuts

De la mà de la companyia israeliana StoreDot, Polestar ha desenvolupat un nou sistema de càrrega que permet aconseguir prou autonomia per a circular durant uns 300 km invertint només 10 minuts cada vegada que es recarreguen les bateries. Ho han demostrat amb un Polestar 5: en deu minuts van aconseguir que la càrrega de la bateria passés del 10 al 80%.

Cel·les de silici

El secret és a les bateries fetes servir, desenvolupades per l'empresa israeliana: el vehicle fet servir incorporava la tecnologia StoreDot, que implica utilitzar cel·les de silici. De moment, són bateries experimentals, però la seva capacitat més gran de refredament permet que la càrrega ràpida sigui segura en tot moment i que el conjunt cotxe-bateries pesi menys. Així ho expliquen les dues empreses implicades: "amb aquesta tecnologia, el temps temps de parada serà més semblant al que s'experimenta avui amb un cotxe de gasolina", va confirmar Thomas Ingenlath, director executiu de Polestar. Des de StoreDot es van expressar de manera semblant: "aquest avenç revoluciona la propietat en erradicar la barrera de l'autonomia i l'ansietat per carregar una vegada per sempre, ja que els conductors podran viatjar llargues distàncies amb la mateixa llibertat i comoditat que els vehicles tradicionals propulsats per combustibles fòssils", va concloure Doron Myersdorf, director executiu de StoreDot. Amb tot, hi continua havent un problema molt seriós: un Polestar 5 ben equipat, costarà 150.000 euros. Esperar deu minuts o una hora, si condueixes un cotxe així, és una qüestió menor.