Encara que Porsche, com Toyota, no té res clar que el futur de l'automoció vagi a ser exclusivament elèctric, no vol quedar-se enrere en aquest nínxol de negoci. Per això i aquest estiu, prova de tancar un acord amb Varta, empresa especialitzada en fabricació de bateries.
Participació en la filial
L'acord implicaria una participació de Porsche en la filial que Varta dedica a la fabricació de bateries per a vehicles. Aquesta empresa es diu V4Drive Battery GmbH i és propietat de Varta al 100%. POrsche treballa també doni's ahce anys per fabricar el seu propi combustible zero emissions i aspira en un futur immediat a vendre cotxes de combustió, vehicles híbrids i cotxes elèctrics, tots d'alta gamma. La resposta als desafiaments de mobilitat, creuen des de la marca tecnològicament més avançada del grup Volkswagen, vindrà de la combinació de diferents sistemes de propulsió.
Les bateries per a Porsche
La filial de Varta dedicada a la fabricaicón de bateries per a automoció porta anys en crisi, però Porsche no té clar encara com articular la seva entrada. A Varta, acullen l'anunci amb satisfacció perquè assumeixen que els seus esforços per reflotar l'empresa no són suficients. En origen, la filial de bateria de cotxes elèctrics de Varta pretenia obrir noves oportunitats de negoci en electromobilitat per a l'empresa, però fins ara no ha estat capaç de tancar cap acord amb empreses del sector de l'automoció. Ara, Porsche considera que la firma és idònia per fabricar prou cèl·lules per equipar 200.000 cotxes a l'any amb una capacitat de bateria de 100 kilowatts hora. Porsche va vendre uns 320.000 vehicles el 2023, però la majoria continuen sent de motor de combustió.