Poden associar-se a aquesta mil·lenària ruta que va ajudar a estructurar Europa quan del vell Imperi Romà quedaven només el record i algunes infraestructures termes com a marketplace o empresa emergent? Els gestors dels Fons Europeus consideren que sí i, per això, han posat a disposició de Ways, una empresa espanyola liderada per María Parga, i l'Associació Cultural Camí de Sant Jaume Calle Major d'Europa ni més ni menys que 1,79 milions d'euros. L'objectiu és "digitalitzar" el Camí de Sant Jaume.

istockphoto 1269362787 612x612
 

Com ho faran?

Des de Ways el tenen clar: mitjançant un marketplace de productes culturals que, a més, farà servir infraestructures blockchain per a, diuen els promotors del projecte, "democratitzar, i descentralitzar econòmicament, mediambientalment i socialment" la iniciativa. El Camí Francès, la via més transitada de les moltes que integren el Camí de Sant Jaume passa en el seu tram espanyol per 188 localitats de Navarra, Aragó, la Rioja, Galícia i Castella i Lleó. Hi ha altres rutes, com el Camí de la Muntanya, però aquesta és la més popular i la intenció dels promotors del projecte és que les 3.000 empreses que ofereixen serveis que poden arribar a interessar als pelegrins i tenen la seva seu en aquestes localitats puguin participar del marketplace associat a una app que estan creant.

A qui s'adrecen?

Les empreses i autònoms objectiu són artesans, productors agroalimentaris, comerciants, hotelers i, fins i tot, artistes. En el projecte participen també la Mancomunitat de Municipis Gallecs del Camí Francès, el Concello de Melide, la Fundació UNIR, CENER (Centre Nacional d'Energies Renovables), l'Associació Territori Emprenedoria, la Fundació CESTE Educació i Empresa i Dinamic Imizcoz. Sobre la iniciativa, Alfredo Álvarez, president de l'Associació Cultural Camí de Sant Jaume Carrer Major d'Europa, indica que servirà per "integrar capacitats i talent a favor de protegir l'esperit i la cultura d'El Camí de Sant Jaume".