Des que els comandaments d'obertura a distància s'han generalitzat als automòbils, rara és la vegada que utilitzem la clàssica clau o del botó de la maneta per tancar els nostres vehicles. Recórrer al comandament és més ràpid i còmode, però aquest estiu ens sotja un perill cert: d'un temps ençà, els amics de l'aliè, aguaiten en àrees de servei, gasolineres i aparcaments a l'aire lliure armats amb una cosa insòlita: inhibidors de freqüència que poden causar-nos un disgust notable i molts problemes.
Què aconsegueixen gràcies a aquests dispositius?
Molt senzill: que quan creus haver tancat el teu cotxe no ho hagis fet. Amb els inhibidors bloquegen el senyal que emet el teu comandament i el cotxe queda obert perquè, mentre fas algun encàrrec o, simplement, al servei; ells puguin obrir fàcilment el vehicle, emportar-se el que considerin oportú sense que et donis ni compte: tanquen la porta de cop i, quan obres, ni t'assabentes que algú l'hagi manipulat.
La solució: tancar com es tancava abans
Sí: tancar amb la clau física –si la tens- quan aparquis a l'aire lliure o, si prefereixes el comandament, assegurar-te tirant de la maneta de què, efectivament ho has fet. Si en fer-ho, veus que la porta està oberta hi ha dues opcions: o el teu comandament no funciona bé o als voltants hi ha algú que sotja per robar-te. Tu mateix. De vegades, la comoditat es pot pagar molt cara. La possibilitat de veure com, en una simple parada per proveir-se, el teu cotxe acaba desvalisat i les teves maletes en mans de qui no deu, allà és. Tornar a tancar el cotxe com el tancaves fa anys t'ajuda a prevenir aquesta situació tan desagradable.