Gasten menys els cotxes elèctrics? Si ens fixem en la relació combustible vs kWh, sens dubte, i més encara amb els actuals preus de la gasolina. Tanmateix, no tot és això perquè, quan comparem un cotxe elèctric, cal assumir també que tocarà fer front a despeses que un vehicle convencional no té o que, si els té, són menors. El seu preu, més elevat que el dels vehicles amb motor convencional, no és l'únic factor negatiu.

 

 

Pneumàtics, connectors i punts de càrrega

L'acelaración en un elèctric és més ràpida perquè l'empenta del motor és contínua. El ralentí, que manté la capacitat mínima de treball en un motor convencional, no existeix en un elèctric perquè la força de l'impuls que fer girar el motor és magnètica i pot generar-se en qualsevol dels punts de rotació del circuit sense que s'apagui. Per assolir més potència en un elèctric no és necessari per tant augmentar de manera progressiva el règim de gir, ja que es pot fer de forma contínua i directa. El resultat és una disponibilitat immediata de potència i parell màxims que, unida al pes més gran del vehicle (sí, les bateries) fa que els pneumàtics estiguin sotmesos a més esforços i es gastin abans. A més, has de comptar amb una altra despesa addicional, perquè necessitaràs, com a mínim, un punt de càrrega a casa teva. I no són barats: en un habitatge unifamiliar amb garatge a peu de carrer surt per uns 1.600 euros. També és possible que, ja que existeixen diferents sistemes de càrrega (a Europa n'hi ha un d'estàndard, però en USA és diferent), necessitis diferents tipus de connectors o, també i simplement, que vulguis portar un de recanvi. S'acosten als 200 euros.

Les bateries es degraden i els ajuts del Govern no seran eterns

Les bateries es degraden i, a mesura que passa el temps, la seva capacitat es redueix i l'autonomia d'aquella de què pots gaudir és menor. Canviar una bateria no és barat: pot arribar a costar-te la meitat dels 30.000 euros que sol costar un elèctric. I encara que avui fer-se amb un cotxe elèctric implica gaudir de diferents avantatges fiscals, no serà així sempre: als països on l'electrificació del parc mòbil s'està gairebé completant, els respectius governs ja estan pensant a eliminar-les.