La intel·ligència artificial és el nou hit tecnològic que domina el debat des de fa mesos i que suposarà tot un canvi de paradigma, una nova manera de fer les coses, igual que ho va ser l'arribada dels telèfons intel·ligents. ChatPGT, el model d'IA conversacional d'OpenAI, porta la davantera. Però a Google no estaven de braços plegats, i ara ja tenim les primeres imatges i nocions sobre com funcionarà la seva IA conversacional, anomenada Bard.
PaLM2: el model base d'intel·ligència artificial de Google
A Google fa molt temps que investiguen sobre intel·ligència artificial, i van ser notícia l'any passat per haver acomiadat un dels seus enginyers, Blake LeMoine, qui va declarar que la IA conversacional que estaven desenvolupant havia pres consciència de si mateixa.
La companyia, és clar, va negar tal extrem i va continuar treballant en ella, i ara aquesta IA, anomenada PaLM2, és la que serveix de base a més d'una vintena de noves aplicacions de Google, com Chirp, o la IA conversacional tipus ChatGPT, anomenada Bard. Que, per cert, també parlarà en català:
🤖 Google incorpora el català en la seva nova intel·ligència artificial PaLM2
Bard ja s'ha llançat als Estats Units i altres països de llengua anglesa. Encara falta un temps fins que sigui operativa a Espanya, en castellà o català, però ja tenim les primeres imatges i reaccions des de l'altre costat de l'Atlàntic. I la cosa sembla tan prometedora com "en construcció".
Primeres opinions sobre el funcionament de la IA de Google
Un dels avantatges que té Bard sobre ChatGPT és que aquest últim no està connectat a la xarxa, tota la informació que té arriba fins a 2021, la qual cosa sumada a les seves imprecisions naturals, dona de vegades resultats una mica pobres.
Bard no tindrà aquestes restriccions, té accés complet al motor de cerca de Google i, de fet, està pensada per funcionar no en un web a part com ChatGPT (la qual cosa ha generat un allau de plugins) sinó integrada dins del mateix cercador.
Això suposarà un canvi revolucionari en la forma en què busquem la informació, i totes les empreses han de posar-se les piles amb això. Un exemple el portava la reconeguda consultora SEO Aleyda Solis, en explicar com el nou sistema pot beneficiar les marques petites que venguin els mateixos productes que marques grans, sempre que optimitzin bé les seves PLP (Pàgines de llistats de productes).
If you're in Ecommerce or do Ecommerce SEO for established retailer you want to read this: Another likely consequence of Google's SGE based on its current interface in Beta: Established Brand retailers PLPs will lose organic search traffic that *won't* likely only go to their own… pic.twitter.com/S15cDafqqr
— Aleyda Solis 🇺🇦 (@aleyda) May 31, 2023
D'altra banda, apareixen també els primers fails, com el detectat per una altra consultora SEU, Lily Ray, que va trobar un bon plagi a la recepta de com bullir un ou... i una imprecisió en la resposta que mostra més aviat "poca" intel·ligència.
I guess changing "9" to "6" technically makes it "not plagiarism" pic.twitter.com/IsGNtUnAWx
— Lily Ray 😏 (@lilyraynyc) June 6, 2023
Caldrà estar atent a l'evolució d'aquesta IA de Google, Bard, per conèixer realment tot el seu potencial, i com canviarà la nostra manera de buscar informació.