Des d'aquesta primavera, els pilots de drons disposen d'una eina per defensar els seus interessos: l'Associació Nacional de Pilots de Drons (ANPD). El seu president és Alejandro Gómez Hernández i l'entitat neix com "una associació independent d'empreses i interessos privats i sense ànim de lucre", que "en pocs mesos des del seu llançament", expliquen els seus promotors, "dona veu ja a milers de pilots i operadors de drons recreatius i professionals".
Restriccions fonamentades
L'ANPD neix ja amb una àmplia llista de propostes en la qual en destaca una: eliminar tota restricció i prohibició que no pugui ser justificada mitjançant estudis, proves, estadístiques i avaluacions de risc ben formulades. A més, volen posar èmfasi "en la difusió de l'entusiasme per aquest hobby o per les professions derivades dels UAS". Ells mateixos ho expliquen: "Creiem que és necessari un entorn amb menys regles i més senzilles d'entendre, com ja han fet altres països veïns on el sector es desenvolupa sense tantes limitacions en un entorn tan segur o més que el nostre. Disposen d'un web propi. El sector del dron viu una etapa de creixement i diversificació, ja que els usos d'aquests dispositius creixen mes rere mes. Als ja habituals usos agroindustrials, se'ls sumen ara usos sanitaris i es manté, per descomptat, els de vigilància.
Objectius
L'objectiu de l'entitat és, apunten els seus responsables, "dialogar amb les institucions, com|com a parts implicades i com experts en el camp, per ajudar a obtenir una legislació sobre drons que sigui justa, justificada i proporcional perquè el sector dels sistemes aeris no tripulats (UAS) a Espanya pugui realment enlairar i desenvolupar tot el seu potencial. El seu president ho detalla: "Actualment els drons civils compten amb l'impressionant rècord d'haver causat zero víctimes mortals a tot el món des que es van concebre, el que els converteix en, els vehicles més segurs. Tanmateix, a Espanya, diferents sectors influents s'han encarregat que els ciutadans els percebin com una gran amenaça la qual cosa, indubtablement, ha influït en el desenvolupament d'una legislació molt restrictiva i desproporcionada respecte a vehicles molt més grans, pesats i perillosos i d'un marc sancionador desmesurat, basat en les aeronaus tripulades. Estem convençuts que les regles són necessàries per a la seguretat de tots, però aquestes han de ser conformes amb els riscos reals i han de contemplar l'especificitat dels drons respecte a les altres aeronaus davant de les quals ens equiparen", conclouen.