La Setmana Santa ja ha començat, però els viatges es concentraran a partir d'aquest dijous 28 d'abril i bona part d'ells es faran amb avió. Com sempre, alguns dels vols registraran incidències que, majoritàriament, tindran com protagonistes als equipatges i, si són objecte dels tràmits adequats, poden reportar notables indemnitzacions als passatgers afectats. Des de Reclamio.com es detalla en quins supòsits poden presentar-se queixes d'aquest tipus.
Gairebé la tercera part
Segons les dades de la companyia, un 32,81% de les queixes que la firma va tramitar l'any passat (2023) es vinculaven als equipatges. La majoria d'elles (26,5%) es van esdevenir a Madrid Barajas i el 13,2%, a Barcelona El Prat. Després d'aquests dos aeròdroms, apareixen com els següents en percentatge l'aeroport lisboeta Humberto Delgado (5,8%), l'aeròdrom parisenc d'Orly (2,7%) i l'Aeroport de Palma de Mallorca (2,4% del total). Les queixes, principalment, es van referir a retards en el lliurament, danys a l'equipatge o pèrdues.
Indemnitzacions
En cas d'incidència amb l'equipatge, l'aerolínia és la responsable de reparar o restituir el dany causat i que el valor de la indemnització pot ascendir als 1.587 €. En cas de vols en connexió amb diferents aerolínies en els quals s'hagi facturat l'equipatge des de la sortida fins a la destinació final, el viatger pot reclamar davant de qualsevol de les companyies que han transportat les seves maletes. Amb tot, convé tenir una cosa clara: convé sempre comunicar la incidència abans de sortir de l'aeroport. Després, la reclamació formal per danys es pot presentar fins i tot 7 dies després de la recepció de l'equipatge, la reclamació per retard, fins a 21 dies després d'aquesta i la reclamació per pèrdua no té límit temporal.