A més de Facebook, Instagram, el juvenil TikTok i la singular xarxa X (a la que tothom continua coneixent com a Twitter, mal que li pesi a Elon Musk) existeix una altra xarxa, Linkedin, que utilitza gairebé tothom. Avui, té més de mil milions d'usuaris a tot el món i, d'ells, uns 15 milions viuen a Espanya. Si Facebook és la cafeteria del barri de tota la vida, Instagram el Coffee Shop trendy, TikTok el bar al qual van els teus fills i Twitter la porta de l'excusat de qualsevol dels tres llocs, LinkedIn és la cafeteria que t'agafa a prop del treball. D'aquesta xarxa expliquen que és un dels millors llocs que existeixen per buscar i oferir ocupació i, si vols aprofitar tot el que ofereix, ara tens a disposició una versió prèmium exclusiva que inclou fins a IA. Té, tanmateix, un problema seriós: el seu preu.
De què es tracta?
La subscripció prèmium amb intel·ligència artificial generativa es denomina LinkedIn Premium Company Page. Amb ella, detallen els gestors de LinkedIn, es pot escriure contingut i utilitzar noves eines per a "augmentar el nombre de seguidors i destacar el perfil de l'empresa, entre altres funcions." Per si mateix, del que es tracta és d'un assistent d'escriptura que optimitza el contingut i, també, de la inclusió d'un botó call to action per maximitzar les interaccions de tercers. A la pràctica, res molt nou: qui contracti aquest pla veurà com la visibilitat dels seus continguts creix, encara que –com resulta habitual- no acabi mai de quedar clar si és perquè l'aplicació converteix els esmentats continguts en material més interessant o perquè els gestors de la pàgina tenen ordres de prioritzar els continguts dels usuaris que més paguen.
Preu
Des d'abril, l'opció està disponible a un preu de 99,99 dòlars al mes (1.199,88 a l'any) que es redueixen a 1.000 d'anuals si el client es decideix per pagar tots els mesos de cop. Serà útil? Ja que depèn: que en LinkedIn cal estar és tan cert com que la xarxa, en realitat, és poc més que un afterwork telemàtic amb tots els seus avantatges i defectes.