En el MIT, la universitat tècnica més prestigiosa d'Occident, donen per fet que l'IA pot millorar fins i tot en un 14% la productivitat dels qui la utilitzen en el seu acompliment quotidià, així ho afirma, almenys un estudi que han elaborat juntament amb la Universitat de Stanford. Amb tot, aquesta eina no impactarà d'igual manera a tots els sectors. Des de Visor.ai, empresa tecnològica nascuda el 2016 i especialitzada en desenvolupament de plataformes intel·ligents per a canals de Chat, correu electrònic i veu per a entitats i empreses, detallen que sectors seran els que visquin més grans (i més ràpides) transformacions de la mà de l'IA. "Cal veure l'IA com una oportunitat de transformació per optimitzar els processos i desenvolupar altres models de negocis que abracin les noves transformacions a què s'enfronta el món. Adaptar els sectors a les noves necessitats de la societat és assegurar que els professionals puguin oferir el millor d'ells mateixos", explica Gianluca Pereyra, Cofundador de Visor.ai.

 

Anàlisi de Dades i Desenvolupament Web

Els analistes de dades faran servir l'IA per analitzar grans conjunts de dades i extreure informació significativa. Amb això, la seva capacitat per identificar patrons, tendències i oportunitats creixerà exponencialment i, a més, el seu acompliment serà més ràpid i precís. Amb aplicadors que utilitzen IA com a eina, els desenvolupadors podran crear de manera més senzilla solucions per automatitzar processos en diverses indústries. L'automatització en permetre l'aprenentatge automàtic i l'adaptació contínua a mesura que els sistemes processen informació i milloren el seu rendiment amb el temps.

Atenció al Client i Ciberseguretat

Res no serà igual en aquest sector: els professionals del contact center tindran l'oportunitat de millorar la interacció entre les empreses i els seus clients mitjançant l'ús de l'IA. La personalització de les interaccions, la recomanació de productes i la resolució de problemes, que poden optimitzar-se, gràcies a la capacitat d'aquesta tecnologia per comprendre i anticipar les necessitats del client. Som davant del final dels grans centres de telemàrqueting?

En paral·lel, i davant de l'augment d'amenaces cibernètiques, els especialistes en ciberseguretat poden introduir l'IA en les seves tasques quotidianes per enfortir les defenses i detectar patrons de comportament maliciós. L'eficàcia en la identificació i la mitigació de riscos de seguretat seran més grans.

Salut

Al sector de la salut, l'IA pot millorar l'eficiència en l'anàlisi de dades mèdiques, el diagnòstic i el desenvolupament de tractaments personalitzats. Els sanitaris poden utilitzar-se per optimitzar l'atenció al pacient, millorar la gestió de registres mèdics i facilitar la presa de decisions clíniques.