La Realitat Virtual (RV), si bé avui dia es gaudeix a les xarxes socials per a filtres o imatges gracioses, és una eina que planeja en el futur solucionar-nos problemes de comunicació i facilitar-nos tasques, és per això que ara servirà fins i tot per conduir.

El carnet per conduir és un dels requisits més comuns a qualsevol país del món, és per això que a Corea del Sud estan ideant un pla per comprovar si les persones majors de 65 anys tenen la capacitat visual i sensorial de manejar correctament. De quina manera? Amb la Realitat Virtual.

Conduint amb realitat virtual

Conduint amb realitat virtual

Projecte de la KNPA

L'Agència Nacional de Policia de Corea del Sud vol comprovar no només la visió dels conductors, sinó el temps de resposta d'un conductor davant d'una situació de perill.

Aquesta informació va ser donada a conèixer per l'agència de notícies Yohap News de Corea del Sud. Segons l'agència de notícies, el mètode de revisió que planeja executar el projecte KNPA es deu que els accidents de trànsit en persones majors de 65 anys s'han duplicat respecte als qui tenen 30 anys d'edat.

Les ulleres de VR ja són part d'algunes autoescoles

Les ulleres de VR ja són part d'algunes autoescoles

La raó del problema segons l'organisme pot recaure sobre els medicaments que generalment consumeixen les persones majors de 65 anys. El cos podria tenir menor reacció a les respostes cognitives i causar fins i tot somnolència.

El projecte compta amb un pressupost de 3.600 milions de wones (la qual cosa significa més de 2.600 milions d'euros). L'objectiu és que les proves de conduir a majors de 65 anys es comencin a executar a través de RV a partir del 2025.

Quines condicions hi ha en altres països?

A Alemanya les persones amb problemes de vista només poden manejar durant el dia. Nova Zelanda, per la seva part, obliga els conductors majors de 75 anys que facin una prova de conducció cada 2 anys.

Si parlem dels Estats Units, les proves de Realitat Virtual han de ser més a prop que mai. Cada prova en aquest país és personalitzada i tindrà llibertats o restriccions depenent de la condició física i mental de cada conductor.