Amb l'oli pels núvols i productes com l'oli d'orujo d'oliva convertits en objecte de desig –és molt més barat que el Verge Extra i també té moltes propietats saludables- Ford articula un nou nínxol de negoci per als oliverers: la venda de residus de poda per a, amb ells fabricar bioplàstics que es podran fer servir per fabricar components d'automoció.
Branques i fulls|fulles
Ford ha activat ja un projecte COMPOlive en el qual les branques i fulles de les oliveres es converteixen en fibres que es combinen amb polipropilè reciclat per crear un bioplàstic en el que el que els residus oliverers representen el 40% i el polipropilè el 60% restant. El material s'ha fet servir per fabricar reposapeus i elements del maleter i ofereix una robustesa i durabilitat adequades.
Què es guanya?
L'ús de residus de poda per fabricar peces de vehicles redueix l'ús de plàstics d'origen fòssil i, alhora, evita que branques i fulles es cremin per eliminar-se com es feia fins ara. Alhora, es facilita als agricultors un ingrés addicional i, també, es redueixen costos per als fabricants establerts a Espanya, ja que poden obtenir els seus components a partir de materials d'origen nacional que podrien arribar a ser més barats que el plàstic fòssil. Fins i tot, s'obre la porta al desenvolupament de plantes de bioplàstic en entorns rurals com els que concentren les plantacions d'oliverar. Servirà aquest ingrés alternatiu per abaratir l'oli d'oliva? En els lineals, no és estrany trobar ampolles d'un litre a preus superiors als onze euros.