L'Upcycling o, en el nostre idioma, suprareciclatge, és el conjunt de processos que, a partir de productes que han completat la seva vida útil i serveixen com a matèries primeres que es modifiquen, permet obtenir productes nous sense passar per un procés industrial. Així, i mitjançant la barreja i agregació de materials i components ja utilitzats, s'obtenen productes nous i singulars que, en molts casos, poden superar en valor als originals. En el que a costura es refereix, implica transformar peces de roba anteriorment utilitzades a noves peces i conjunts per donar una segona vida a la roba i reduir el malbaratament de tèxtils, fomentant un consum més responsable. Això, precisament, és el que acaba de fer Washaby, una marca de detergent ecològic, packaging plastic free i vegà en càpsules que ha creat la seva pròpia col·lecció de roba upcycled que presentarà a la Circular Sustainable Fashion Week de Madrid que se celebra aquest mes d'abril.

 
 

Què és la Circular Sustainable Fashion Week?

La Circular Sustainable Fashion Week va néixer, expliquen des de Washaby, per "donar visibilitat a la moda sostenible a les passarel·les". Per a l'edició d'aquest any, Washaby ha volgut endinsar-se en la creació de peces de roba amb la seva primera col·lecció creada a partir d'altres peces, donant-li una segona vida a aquestes i transformant-les per crear els seus propis dissenys. La marca presenta la col·lecció en la pròxima edició de la CSFW Madrid els dies 27 i 29 d'abril a la Passarel·la Queen Upcycling i la Passarel·la 17 respectivament.

 

Washaby llança la seva primera col·lecció de roba upcycled

Des dels seus inicis, Washaby va crear la seva marca al voltant de la sostenibilitat en moda, oferint un detergent 100% ecològic i que permet el rentat de roba sostenible. Amb tal de continuar creixent i endinsant-se en l'univers de la moda sostenible, la marca ha decidit crear la seva primera col·lecció de roba a través de la tendència "upcycling" que consisteix a donar una segona vida a peces de roba per crear nous conjunts. La marca continuarà centrada a la seva missió de fer els rentats més sostenibles, però ha volgut associar-se amb la moda per reflectir un acte d'activisme i donar visibilitat a la sostenibilitat, mostrant que hi ha altres maneres de crear i rentar moda sense impactar negativament el planeta. La dissenyadora encarregada de confeccionar i donar vida a la col·lecció és Ana Cruzado, amb qui la marca ha treballat per assegurar que els valors i estètica de Washaby estiguin reflectits a les peces de roba.

 

Per desfilar en la CSFW Madrid, Washaby ha confeccionat 8 conjunts diferents, 2 per a home i 6 per a dona, inspirats en la contaminació, la naturalesa i l'esperit Washaby. A més, la marca ha implementat elements distintius a la col·lecció, com per exemple transformant les capses del seu packaging de detergent en bosses.