Sanitas, una de les referències espanyoles fonamentals en el que a serveis de sanitat privada es refereix, va atendre un 11,5% de les consultes prestades als seus usuaris mitjançant mètodes telemàtics.

 

18 vegades més

Des de 2020, les consultes telemàtiques s'han multiplicat a Sanitas per 18, expliquen des de la companyia. Aquest tipus de consultes ha tingut especial incidència en l'àmbit dels serveis dentals, en el qual les videoconsultes van representar el 2022 el 30% de les totals i els escanejats de boca i les consultes telemàtiques van créixer en un 174%, segons dades facilitades per l'empresa. Des de 2021, l'empresa ha renovat els seus sistemes d'atenció telemàtica, gestió i recursos humans i relació amb proveïdors mitjançant una nova plataforma activada de la mà de Minsait que, entre altres millores, ha permès digitalitzar l'accés a les proves de diagnòstic per imatge.

IA

L'objectiu immediat de Sanitas, explica la direcció de la companyia és incorporar als seus aplicatius eines d'analítica avançada i IA per activar un sistema d'atenció fonamentat "en la prevenció i avalada per teràpies digitals". De moment, Sanitas ha activat ja un sistema d'IA que optimitza la gestió de cites i l'atenció al client i es denomina SanIA. Actualment, Sanitas compta amb prop de 12.000 professionals a tot Espanya i presta servei més de 2,1 milions d'assegurats.