Els ciberdelinqüents no descansen i, sobre el seu últim estratagema (dirigida a usuaris) ha alertat aquesta setmana via correu electrònic el Banc de Santander. L'intent de delicte es vincula aquesta vegada a un suposat crèdit erroni sobre el qual els estafadors, suplantant el banc, es posen en contacte amb usuaris particulars.

 

En què consisteix?

El contacte amb les víctimes, detalla al correu remès als seus clients el Banc Santander, es realitza via Whatsapp o mitjançant trucada o SMS. En la comunicació, informen d'un suposat crèdit d'import variable concedit "per error" i, després de sol·licitar a l'usuari la seva clau de signatura i altres dades personals, contracten efectivament el préstec amb el banc. En el moment en què tenen constància que la víctima ha rebut l'ingrés, comencen a remetre-li missatges de Whatsapp en el qual li sol·liciten la devolució de l'import via transferència o a través de Bizum.

No, ni el Santander ni cap altre banc actuen així

Al correu remès als seus clients, el Santander recorda que els bancs mai no sol·liciten retrocessions de préstecs ni sol·liciten per telèfon la clau de signatura i altres dades personals. De la mateixa manera, indica que no remet missatges SMS amb enllaços. A l'estiu, amb gran nombre d'usuaris de vacances, els ciberdelinqüents redoblen esforços amb estafes diverses a través de telèfon, sistemes de missatgeria o SMS. En tots els casos, convé desconfiar d'ofertes massa avantatjoses i, també, d'empreses que et contacten i no s'identifiquen degudament.