A Saragossa es posen seriosos amb els patinets: la nova ordenança de mobilitat que prepara l'ajuntament de la capital aragonesa contempla dues mesures que suposaran un abans i un després: obligar a utilitzar casc i imposar l'obligació de contractar una assegurança als qui es moguin per la ciutat en un d'aquests vehicles de mobilitat personal (VMP).

Patinet elèctric Eco Tour PRIXTON1
 

Queixes d'usuaris

Els usuaris d'aquest tipus de vehicles (o, almenys l'associació Azuvemp, que s'erigeix en portaveu seu) no valoren positivament els canvis. Addueixen que obligar a utilitzar casc "desincentivarà" els actuals usuaris i que tot això es traduirà en un ús" "més gran del cotxe" que comportarà un "increment" de la sinistralitat. Des de l'Ajuntament, s'indica que amb les dues mesures es busquen garantir millor la seguretat de tots els usuaris de la via, inclosos els que circulen per ella en VMP- La obligació de contractar una assegurança és un particular del que es porta parlant ja fa anys, encara que la DGT no obliga de moment a contractar-lo en considerar que els VMP no són vehicles a motor. Amb tot, són moltes les companyies que ja ofereixen en assegurances d'habitatge, personals o de vehicle cobertures addicionals per a VMP.Sea com fos, la xifra d'accidents que impliquen VMP a les grans ciutats està en creixement.

En el transport públic, prohibits

L'avantprojecte d'ordenança també prohibirà que es pugui pujar un patinet al tramvia o a l'autobús públic, després que recentment explotés una bateria. Els usuaris (de nou Azuvemp) tampoc no estan d'acord. Amb tot, l'únic cert és que el camí que emprèn Saragossa el seguiran més aviat o més tard totes les ciutats espanyoles.