En Seat, una de les marques europees d'automòbils que encara no tenen a la seva cartera de models un cotxe 100% elèctric, considera que els nous sistemes de propulsió verda generaran més o menys la mateixa ocupació|ús que les tecnologies de combustió.
No veuen tanta diferència
Qui així pensa no és un qualsevol: es tracta, en concret de la vicepresidenta de Persones i Organització de la companyia, Laura Carnicero, que assegura que "no s'està veient la diferència" entre l'ocupació|ús que genera la producció dels cotxes elèctrics i els cotxes amb motor de combustió. Tot dependrà, indica, "del volum de fabricació".
Formació i jubilacions
En Seat, mentre Volkswagen confia en Cupra per electrificar l'automoció espanyola, han activat ja un pla de formació per capacitar els seus empleats en les tècniques de fabricació de cotxes elèctrics. En paral·lel, han activat un pla de jubilacions voluntàries perquè, qui per edat o decisió pròpia, no vol reciclar-se, pugui jubilar-se dignament als 61 anys. La companyia té ja en marxa una inversió de 3.000 milions d'euros per electrificar la seva planta de Martorell, en la qual treballen actualment unes 12.000 persones. El missatge és clar: qui no es recicli, no treballarà.
Té futur Seat?
Tot i això, i més enllà del futur de la seva plantilla, el que preocupa els experts del sector de l'automoció és el futur de la marca Seat, que no disposa avui de cap model elèctric i el volum de vendes del qual ha estat qüestionat per la direcció de Volkswagen. Amb Cupra, marca prèmium de Seta, funcionant raonablement dins i fora d'Espanya, si Seat no comença a fer seves les alternativa elèctriques que Cupra ja fabrica i planifica, la històrica marca espanyola té un futur certament fosc per molt que des de Volkswagen diguin una altra cosa.