Les vendes de cotxes elèctrics no creixen segons s'espera, ja que ningú no sembla capaç de combatre amb eficàcia els tres principals problemes a què s'enfronten els fabricants d'aquests vehicles: el seu elevat preu, la degradació de les bateries i la insuficient capil·laritat de la xarxa de carregadors. Seat i Cupra, les marques espanyoles del grup Volkswagen, volen combatre el primer d'aquests tres hàndicaps i, de passada, ajudar que els més joves tinguin la possibilitat d'estrenar-se al volant amb un cotxe elèctric.

Seat Cupra Martorell Griffiths

 

Per 20.000 euros

Qui ho anuncia és el conseller delegat d'ambdues marques i fins i tot fa res president d'Anfac: Cupra llançarà ben aviat un cotxe elèctric amb un preu que no passarà de 25.000 euros i serà a prop dels 20.000 en les seves versions menys equipades. Ho faran, detalla Wayne Griffiths, per "democratitzar la mobilitat". Per què aquesta xifra? El màxim responsable de Seat i Cupra l'aclareix "es tracta del preu mitjà que els espanyols paguen per un cotxe nou". Els vehicles elèctrics, explica, han estat fins ara cotxes prèmium, però aquesta situació ha de canviar: "el cotxe elèctric ha vingut de dalt a baix, així que ara fa falta un cotxe elèctric per a les masses." El preu, certament, s'apropa al que un jove que s'acaba d'incorporar al mercat laboral pot arribar a pagar.

Es fabricarà a Espanya

El nou Cupra elèctric es fabricarà a més a Espanya. Serà un vehicle urbà i compacte amb autonomia de 500 kn com a màxim i es desenvoluparà a partir del Cupra Raval i del Volkswagen ID2. Està previst que es fabriqui a Martorell: "aquest estiu es trasllada la línia del (Seat) Eivissa i Arona a una altra zona de la fàbrica amb l'objectiu d'habilitar espai per a la nova línia per als cotxes elèctrics. Durant les vacances mourem la producció per facilitar la planta d'acoblament de bateries. Aquesta inversió de 300 milions està en marxa, està ja creixent i serà conclosa a finals d'aquest any", explica Griffiths. Segons tot indica, en Seat/Cupra volen obrir camí sense necessitat d'esperar que arribi una implicació per part del Govern que no arriba.